Moderní-Dějiny.cz

Svědkové genocidy

Publikováno: 18.12.2014, Aktualizováno: 18.12.2014 10:27

Zadejte svým žákům atraktivní samostatnou aktivitu formou e-learningu, ve které se seznámí s univerzálními stádii všech genocid. Prohlédnou si klipy výpovědí pamětníků nejen z Rwandy a budou dále pracovat se získanými informacemi. Navíc se dostanete do kontaktu s platformou IWitness, která má mnoho možností využití ve výuce.

Svědkové genocidy

IWItness je e-learningová platforma jako každá jiná, učitelům a jejich žákům schopným komunikace v angličtině ale nabízí i možnost interaktivní střihové práce s více než 1000 filmových interview s plným minutovám indexem a databázemi fotografií a dokumentů. Jde o výborný nástroj k výuce mediální a digitální gramornosti. V anglickém prostředí platformy je ale k dispozici také jedna aktivita v češtině, jejíž význam pro naši dobu a prostředí nemůže být dostatečně vyzdvihnut: jmenuje se Svědkové genocidy a pojednává o mechanismech nenávisti a předgenocidální společnosti. Umožňuje práci s multimédii i využití digitálního prostoru ke komunikaci mezi studenty.

Česká aktivita nazvaná Svědkové genocidy se nachází pod záložkou Activities, v oddílech World History, Genocide studies, Ethics a Civics and Government. Jako pedagog si můžete aktivitu samozřejmě projít, můžete ji okopírovat a upravit. Své skupině studentů můžete aktivitu zadat přímo z její hlavní stránky, viz přiložený screenshot níže, a to použitím funkce Assign.

Učitel, který by měl zájem tuto aktivitu zadat svým žákům se musí do e-learningového systému přihlásit coby pedagog, jinak nebude mít k dispozici nástroje řízení průběhu aktivity či zadávání jejího zpracování za domácí úkol. Žáci se poté přihlásí do skupiny vytvořené pedagogem. Obsah platformy je dostupný pouze po registraci, která není pouhým formálním krokem. Proto je důležité vyplňovat při registraci pravdivé informace. V pravém horním rohu úvodní obrazovky na http://iwitness.usc.edu/SFI/ je červené tlačítko Register now. Po jeho zmáčknutí se nabízí registrace pedagogů a studentů. Pedagog po registraci může procházet seznamy existujících aktivit pod záložkou Activities či vytvořit si vlastní skupiny studentů pod záložkou Students and Groups.

Vytvoření vlastní skupiny studentů

Pod záložkou Students and Groups zmáčkněte tlačítko vpravo nahoře - Make a Group. Skupinu pojmenujte, můžete jí přiradit i obrázek - a poté vám IWitness vygeneruje přístupový kód, který každého studenta registrujícího se do platformy IWitness automaticky umístí do vaší skupiny. Tento kód rozešlete svým studentům a požádejte je o registraci do platformy - jako studenty, tedy tlačítkem Students - a použití tohoto kódu. Kód se zadává do vůbec prvního políčka. Pro překlad termínů, kterým nerozumíte, použijte Google translator. Nezapomeňte, že součástí registrace je i souhlas s podmínkami - i zde se může Google translator hodit.



Fotografie

Související články

_Zajímavé odkazy

Archiv bezp. složekDigi. archiv časopisůCentropaSlovník české literaturyElektronická knihovnaASUDLiteratura ke staženíBibliografie od roku 1961Biografický archivMene Tekeljanpalach.czNárodní archivPamátník Vojna My jsme to nevzdaliPamátník LidicePolitičtí vězni.czPříběhy bezprávíMetodický portál RVPSorelaÚstav pamäti národaVONS.czmultikulturalita.czŽivá paměťAnna FrankováRomano Džaniben17. november 1989Demokratická revoluce 1989Cesta k listopaduHolocaust Memorial CenterTerror HázaExil 20. stoletíHlocaust.czTváří tvář historiiDeportálEuropeanaZmizelí sousedéSvobodně!Ośrodek KARTAMuezum Varšavského povstáníScriptum.czSlezské zemské muzeumČs. vizuální kultura v 50. letechMapováníProjekt Věrný zůstanuJeden svět na školáchStopy totalityo. s. Asi-milovaníProjekt Školákem v ProtektorátuGulag.czRyszard Siwiec 1909–1968Společnost Edvarda Beneše_Příběh Jana ZajíceOśrodek Pamięć i PrzyszłośćLogo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Neviditelné oběti komunismuCentrum pro studium holokaustu a židovské literatury
Více...

_Související články

5.2.

Antisemitismus včera a dnes

Představujeme vám novou aktivitu IWitness v českém jazyce. Tato e-learningová aktivita zkoumá fenomén nenávist...
14.5.

Krysy a švábi - 8 fází genocidy

Pracovní listy pro žáky, kteří ve vyučovací hodině pracují s pojmem genocida, dokáží rozpoznat podobné fáze ge...
3.4.

Beru si to na triko

Pracovní aktivita pro žáky k tématu kolektivní stigmatizace, genocidy, rasových teorií či k práci s výpověďmi ...
27.4.

Poslušnost - sociálně psychologický profil pachatelů masakru židů v Jósefówě

Použijte ve výuce pracovní list s podtitulem: "Sociálně psychologický profil pachatelů masakru židů v Jósefówě...
26.5.

Příjezd do Osvětimi - fotografie a osobní prožitky na Iwitness

Zadejte svým žákům atraktivní samostatnou aktivitu formou e-learningu, ve které se seznámí se selekcí po příje...
3.3.

Film: Unikli jisté smrti – přežili Porajmos

Film s tematikou romského holocaustu (Porajmos) nabízí dvě pamětnické výpovědi. Ty jsou doplněny historickým o...
18.12.

Film: Arménská genocida

Gevorg Avetysian, jehož výpověď je podstatnou částí tohoto krátkometrážního snímku, hovoří o arménské genocidě...
18.12.

Karel Hansa: Hrůzy východu

Češi měli ve 20. letech 20. století svědectví o arménské genocidě z první ruky. O arménských osudech se českou...
28.6.

Genocida českých Romů - pracovní list

Pracovní list je založen na práci s prameny k výukové prezentaci „Genocida Romů v českých zemích (1939-1945)“,...
31.5.

Genocida Romů v českých zemích 1939-1945

Výuková prezentace vychází z materiálu historika Michala Schustera z Muzea romské kultury, který byl připraven...
31.5.

Genocida Romů v českých zemích 1939-1945 - studie

Shrnující historická studie osvětluje historii a postavení českých Romů před II. světovou válkou, zachycuje je...
30.1.

Genocida ve Rwandě

Metodologie pro učitele sleduje genezi sporů mezi etniky ve Rwandě, které vedly v důsledku až ke genocidě. Pře...
16.5.

Genocida Arménů

Shrnující prezentace přináší základní vhled do historie genocidy Arménů v Osmanské říši v období I. světové vá...
3.2.

Genocida - vina a trest

Text vymezuje základní právní, politologické i filozofické pojetí "zločinů proti lidskosti" a "genocidy". Záro...

_Prameny

Poslední prezidentská volba T. G. Masaryka v roce 1934

Aktualizováno: 7.2.2018 21:31 | Rubrika: Československo v letech 1918-1938
Poslední prezidentská volba T. G. Masaryka v roce 1934

Předkládaná kolekce dokumentů (novinových článků a letáků) se věnuje poslední prezidentské volbě TGM, která proběhla 24. 5. 1934 - poprvé v dějinách ČSR se konala ve Vladislavském sále Pražského hradu. Soubor publikujeme ve spolup...

_Metodika

„Kérky starých muklů“ - reflexe proměny symboliky a významu tetování v českých mužských věznicích

Aktualizováno: 9.2.2018 15:31 | Rubrika: Napříč stoletím, COURAGE
„Kérky starých muklů“ - reflexe proměny symboliky a významu tetování v českých mužských věznicích

Předkládaná studie Ing. Aleny Lochmannové je jedním z dílčích výstupů pětiletého etnografického výzkumu v prostředí českých mužských věznic, který autorka realizovala. Studie zachycuje výběr specifické symboliky, která byla tetová...

_Aktuality

Únorové akce ÚSTRu

Aktualizováno: 13.2.2018 20:50 | Rubrika: Aktuality
Únorové akce ÚSTRu

V souvislosti s blížícím se výročím 70 let od komunistického převratu v Československu v únoru 1948 připravil Ústav pro studium totalitních režimů několik akcí pro odbornou i širokou veřejnost.

_Dějiny v médiích

Odkaz Jana Palacha a leden 2018

Aktualizováno: 19.1.2018 13:56 | Rubrika: Česko
Odkaz Jana Palacha a leden 2018

Babylon - V tento den 16. ledna 1989 jsme se sešli u pomníku sv. Václava, abychom uctili památku Jana Palacha – mladého obránce svobody, jak ho tehdy nazval kardinál František Tomášek, studenta, který za naši svobodu přinesl oběť ...

 
© Všechna práva vyhrazena 2009 - 2018 Občanské sdružení PANT
Materiály na tomto portálu jsou určeny pouze pro vzdělávací účely.
Občanské sdružení PANT